Miatánk, ki vagy a mennyekben...
 << vissza a tagokhoz

Geripapa


NC - 2017

Telefon:
e-Mail:
MSN:
Skype:
A személyes adatokat csak klubtagok láthatják. Ha klubtag szeretnél lenni, regisztrálj jobb felül, majd jelezd itt a szándékod.
A kocsi:

Jelen:

2017-es 2.0-s ND soft top Revolution + OZ Ultralaggera + Ulter exhaust + OEM spoiler

Exek: 

- 2011-es 1.8-s NC(FL) Coupe KAMINARI limitált kiadás + Cobalt hátsó dob

- 2012-es 2.0-s NC(FL) Coupe Center line 


2019.03.24:
 Ulter kipufogó dob upgrade. Merem ajánlani mindenkinek a rövid tapasztalatok alapján.

2019.02.27: eNDé iNDö háusz! Szmájl oNDö fész!

Az autó egy 2017-es Mazda MX-5 2.08L ND soft top, Revolution felszereltséggel.

Rövid tapasztalataim, hogy elvileg kisebb a beltér és a fejtér is az NC-hez képest, viszont a 190cm-mel be tudtam úgy folyatni magam az ülésbe, hogy csukott tetővel még maradt 2 cm a fejem felett, szóval élhető lesz! RF verziónál ez sehogy sem jött össze nekem, persze lehet, ha olyat veszek, ahhoz is összébb megyek. Viszont a formán kívül nem éreztem RF-ben ezt a szabadságérzést, mint a sima soft topban. Igaz, amit mondanak, hogy az ND sokkal játékosabb, mint az NC volt. Érzésre nekem az jön át, hogy okosabb a DSC, vagy többet enged és könnyebben teszi ki a farát, igaz ez gumi állapot függő is (enyémben már van 30K).
Egyelőre IMÁDOM a fekete színben, fekete felnivel meg szerintem kimondottan vagány, így már nem lehet ráfogni, hogy de cuki csajos...szerintem! ;)

2018.09.08: NC Kaminari kirepült a családi fészekből. :(

2018.02.20: kétszer tettem már fel hahura, hogy megválok tőle és ND-re váltok vagy mustangra, de mindkétszer mikor jött volna a vevő még időben visszaléptem, egyszerűen nincs szívem megválni tőle. az új ND RF szar a sima ND jó, de a keménytető miatt nekem nincs más hasonló alternatíva.

2017.03.10: Hát eddig tartott, hogy MIATA nélkül éljek. A sors is úgy akarta, hogy újra elém sodort egy példányt. Igaz a házfelújítás közepette megint nem ésszerű döntés, de az elvonási tüneteimet és a mindennapi munkahelyi frusztráltságom egyszerűen csak egy MIATA volt képes levezetni. Remélem a házfelújítás megáll a meglévő keretből és nem kell beáldoznom újfent a kis gyöngyszemet.

Az autó egy 2011-es Mazda MX-5 1.8L NC(FL) vagy NC2 Roadster Coupe vagy más néven PRHT.
A kis MIATA egy llimitált, 900db-os példányszámban gyárott, KAMINARI kiadás. Felszereltségében ez annyit jelent, hogy gyakorlatilag majdnem Revolution a kicsi tesó ruhájában.
Megkapta a 17-es felniket, amik nem a szokványos ezüst fényezésűek, hanem belül fekete, kívül pedig polírozott felületet kapott. Ezen túl ülésfűtést, automata klímát, tempomatot és bluetooth kihangosítót, könnyűfém pedál szettet, króm és matt ezüst kiegészítőket (króm órakeret, króm szellőzőkeret), illetve a legszembetűnőbb az egyedi színárnyalatú világos szürkés bőr borítás az ajtó kárpiton és az üléseken. Ha hihetek az akkori cikkeknek, akkor kizárólag 3 exclusiv színben készült 2011-2012 között.
http://www.autoweek.nl/auto/60861/mazda-mx-5-18-kaminari

http://www.motorjournalist.de/namen-und-nachrichten/fahrberichte/fahrberichte-archiv/mazda-mx-5-im-jubilaeumsoutfit.html

Eddig nem volt saját tapasztalatom a kisebbik motoros verzióval, így viszont elég objektíven tudok véleményt alkotni a kettő közti érzésekről. Számomra nem a pályanapok az elsődleges célok, hanem a mindennapi, városi ingázás és kisebb hétvégi túrák. Erre a célra a kisebb motor is tökéletesen elég. Fogyasztása használattól függően 1-2 literrel kevesebb, mint a nagy testvéréé. Igen, lehet érezni a különbséget az erősebb és ez között. Főleg előzéskor és dinamikusabb vezetéskor. Viszont, ami abszolút pozitívum számomra, hogy az ebben lévő sima difivel gyakorlatilag bolond biztosan, padló gázzal is lehet kanyarvadászni. Ugyan ezt a nagy tesóval nem lehetett megtenni, ott észnél kell lenni. A kisebb városi driftek erőből a nagy tesó kiváltságai. A kis tesó inkább nagyobb fordulaton, vissza kuplungolva tudja azt hasonlóan, de mégis másképp. A feelinget mind a kettő tökéletesen hozza, ebben nincs különbség! 


2016.09.12-ig boldog tulajdonosa voltam ennek a csodának, ami olyannyira magával ragadott, hogy amint a gyerekek kicsit megnőnek, újra visszatérek ehhez vagy egy ND-hez.

Az autó egy 2012-es Mazda MX-5 2.0L NC(FL) vagy NC2 Roadster Coupe vagy más néven PRHT.
Az autó Center-Line felszereltséggel és Technik-Plus, illetve Style csomaggal rendelkezik.
Az autó Németországból lett behozva az első női tulajdonosától, sérülésmentes, vezetett digitális szervízkönyves, makulátlan  és teljesen gyári állapotban, 90.300km-el, elöl még a gyári gumikkal! :)

Időközben kapott egy I.L.Motorsport-os széfogót
http://ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=5313&oid=1604&depth=3&page=0&count=2&PHPSESSID=c0cc169829e46b693c4214a81bccad64

Főbb jellemzői:

  • az igen ritka "Sparkling Black" fényezés, ami napfényben bronzos színben pompázik
  • elektromos keménytető (PRHT=Power Retractable Hard Top vagy más néven coupe)
  • 2.0-s motor (160LE)
  • L.S. sperr difi (L.S. = limited slip)
  • 5 sebességes váltó (németországi Center-Line felszereltség része)
  • bézs bőr belső 
  • ülésfűtés
  • multikormány (kihangosító, hifi és tempomat vezérléssel)
  • bluetooth hangvezérléses kihangosítós audió rendszer, mp3 és wma lejátszással
  • tempomat
  • automata klíma
  • 17-es gyári Mazda sport felnik.

Imádom, szeretem, egy álmom vált valóra vele! Ez AZ AZ AUTÓ, amit egyszer minden férfinak birtokolnia kell!
Sajnos azonban tudom, hogy csak záros ideig tarthatom meg család bővülés miatt, de addig is próbálom kiélvezni minden percét!

Mazda MX-5 NC(FL) vagy NC2 főbb jellemzői:
MX-5 vásárlás előtt végignéztem szinte minden létező típust NA-tól ND-ig bezárólag és végül rengeteg szempontot figyelembe véve az NC 2. generációjának kemény tetős változata lett számomra a tökéletes választás, mind ár-érték, forma, belső méretek, praktikusság és megbízhatóság terén.

Íme a különbségek és érvek az NC2 mellett:
Nos a 2006-2008(2009)-ig tartó első generációnak bizony megvoltak a maga gyermekbetegségei, amit az NC2-ben (2009-2012) szép szerivel orvosoltak, így fejlesztve tökélyre az NC szériát, mind motorikusan, mind futómű, mind kényelem és praktikum ügyileg. Ugyan 2013-tól volt egy újabb facelift, vagyis az NC3, de ott már nem történt jelentős változtatás, csak amolyan kozmetikai és biztonsági (,hogy megfeleljen az újabb gyalogos biztonsági előírásoknak) frissítés. Így például a Bilstein gátlón sem változtattak, ami kinti fórumok szerint csak akkor éri meg az extra felárat, ha azt ingyen adják, mert az OEM gyári gátlók egyáltalán nem rosszabbak annyival!

Nézzük, mik a főbb különbségek az NC1 és az NC2 között.

-          Tovább fejlesztett kormányzás, futómű és fékek

o   átdolgozott első futómű a pontosabb kormányzásért

o   például az NC1 Bilstein gátlói sokak szerint rosszabbak, mint az NC2/3 OEM fekete Tokico alap gátlói. Az NC2/3 Bilsteinjei és Tokico gátlói is tovább lettek fejlesztve és a Bilstein minimálisan jobb csak a Tokiconál.

-          Továbbfejlesztett motor

o   magasabb fordulatszámi tiltás (500rpm-el)

o   teljesen úszó dugattyú és újratervezett szeleprugók

o   kovácsolt főtengely, mellyel kiküszöbölték az NC1 eme hibáját, így megbízhatóvá és tartósabbá tették a motort

nc1 motor problémákról itt is írnak (http://www.mazdaspeedy.com/2012/10/new-car-mazda-mx-5-nc-2006-18.html)

o   sportosabb motorhang

o   EURO5-ös motor, csökkentett káros anyag kibocsájtás

-          Továbbfejlesztett váltó

o   carbon bevonatú szinkronájzer (nem tudom magyarul), a finomabb váltásért

-          Merevebb és könnyebb autó

o   plusz merevítések és 10kg- súlycsökkentés (érdekes, hogy a 3 NC generációból ez papíron a legkönnyebb)

-          PRHT (keménytetős) modellnél, további csillapító anyagokat használtak a jobb zajvédelem ellen

-          Új első/hátsó lökhárító

-          Új lámpák elöl/hátul és ködlámpa is

Új beltér

o   Plusz két hangszóró, így már 6 hanszórós az audió rendszer

o   A CD lejátszó immár tudja az MP3 és WMA számokat is

o   Műszerfal kijelző plusz funkciókat kapott (hőmérséklet, átlagfogyasztás, stb…)

o   Bőrborítású kézifékkar

o   Bőr borítású középső könyöklő és ajtó könyöklők

o   A középső pohártartó közepe kiszedhető, így egy nagyobb méretű rekesszé alakítható

o   Váltó előtt kialakított kisebb tároló hely

o   Ülésfűtés immár 5 fokozatban állítható

o   Hangvezérléses Bluetooth kihangosító beépítve az audió rendszerbe és a multkormányba

o   AUX bemenet

o   Más ülésvarrások

o   Új biztonsági övvezetők http://www.miata.hu/forum/?tid=3622&page=1

o   Ajtókban hálós tároló (ezzel egyidőben a lábtérnél lévők megszűntek)

o   Új kormány design

o   Új műszerfal design

 

-          Új felni design (ha jól tudom, talán könnyebbek is lettek valamivel)

-          Új színvariációk

 

A keménytetős, azaz PRHT, vagy coupe további különbségei a vászontetőstől

  • -          hűtőmaszk körül króm keret
  • -          fényszóró belső részei krómosak (bár ez szerintem a simánál is így van)
  • -          kilincsben krómberakás
  • -          átlátszó a középső féklámpa a vászontetős piros féklámpája helyett

http://www.autoblog.com/2008/10/02/paris-2008-2009-mazda-mx-5/

Szóval sok-sok apró és komoly fejlesztésen esett át az autó és miután az NC3 már ezek után nem hozott sok újat, viszont jelenleg még jóval drágábbak, ezért szerintem az NC2 széria a legoptimálisabb választás azoknak, akik NC-t akarnak, ezen belül is az utolsó évjáratok egyike, ha van rá lehetőség.

Az ezt követő ráncfelvarrás (NC3) 2013-ban következett, ahol apróbb módosítások voltak már csak, mint pl:

  • -          aktív motorháztető, a gyalogosvédelemre
  • -          ráncfelvarrott hűtőrács és ködlámpa
  • -          új felnik és színek, illetve
  • -         NEM NYÚLTAK a hajtáshoz, csak az ECU-t finomították és a fékrásegítőt


A keménytető mellett szól a plusz biztonság, a jobb hangszigetelés, hogy nem kell ápolni (télen is praktikusabb és minden bizonnyal tartósabb lesz a vászonnál), továbbá a szélfogó felszerelhetősége (nem akadályozza a tető kinyitást/hátranyúlást), ezen felül az értéktartóssága és a design (bár ez ízlés kérdése). Ja és a nyugalom, ha ott hagyom az autót valahol, nem kell izgulni, hogy esetleg kivágják-e a tetejét (belső szajré reményében) mire visszaérek vagy sem.

A 2.0L motor mellett szólnak a plusz lóerők (kell és kész) és a sperr difi, ami nélkül, nem az igazi egy MX-5-ös roadster (szerintem)!

6-os váltó és az 5-ös váltó közti különbségről annyit, hogy a 6-os fokozatai picit rövidebbek, illetve a végáttétel hosszabb, de a végsebesség ugyan az, és kint néhol pont a 6-osról alakítják 5-ösre, hogy  szlalom versenyeken ne kelljen váltogatni 2-3 között, ott ahol az 5-ösnél még lehet forgatni, ott a 6-os már leforgott. Gyorsulási értékek is megtalálhatóak a neten, nincs számottevő különbség a két típus között, 1-1 tized, van ahol a 6-os és van ahol az 5-ös javára!!! Annyi kiegészítés, hogy már több helyen hallottam, hogy az ötös váltó erősebb, mint a hatos...közúton nem hinném, hogy ennek is lenne bármi jelentősége, de jó tudni.

Röviden és tömören ennyi lenne. Gondoltam leírom, hátha valakit érdekel a jövőben, aki NC vásárláson töri a fejét!

Black Magic
Black Magic


Orfű
Orfű






Dolphin grey
Dolphin grey


Ilyen egy Kaminari beltér
Ilyen egy Kaminari beltér


Kaminari vagyis mennydörgés
Kaminari vagyis mennydörgés


Slalom
Slalom


Kovácsszénája
Kovácsszénája


Abaliget
Abaliget


Orfű
Orfű


Tv tower
Tv tower


First class
First class


I.L. Motorsport wind blocker
I.L. Motorsport wind blocker



<< vissza a tagokhoz