Miatánk, ki vagy a mennyekben...
Fórum   »    Így épül az MX-5-öm (build thread)    »    Slip Angel / 10AE    |   << vissza


Slip Angel / 10AE


2020-03-22 16:50:49
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

Válasz erre: @csabihal #140631 

Az nem közte van, hanem fölötte, nem ér bele. Béna a fotó szöge.

2020-03-22 16:29:59
csabihal

csabihal

Posztok: 1811
Velünk: 2389 napja

Válasz erre: @susu #140628 

Szia!

az a műanyag pöcök, ott a jeladó kerék fogai között halálra van ítélve, vagy alakítottál már rajta? smile



aláírás Ernő hozzám képest száguld ;)
2020-03-22 11:19:29
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

Múlt hétvégén (03.14-15) befejeztem a nyúlványokat. Először fordítva hegesztettem föl az első stabrúd konzolját, de még időben észrevettem (nem tudtam betenni a felső lengőkar csavarját). Illetve eltörtem a jobb oldali stabpálcát, amikor kerestem a megfelelő hegesztési pozíciót :D Ilyen szép, alkidgyanta alapú "mászóka-kék" fedőfestékkel vontam be.

Illetve a váltón cseréltem kinyomócsapágyat, meg kitakarítottam a váltó első részét, valószínűleg a régi motorom főtengelyszimmeringje eresztett. Nagyon finom elegyet tud képezni a kuplungpor és a motorolaj. Aztán összeszereltem a motort a váltóval:


Még korábban cseréltem vezérlést is, egy Continental CT769K1 szettet kapott. SPS Motorsport erre esküszik, nagyon rossz akkor nem lehet.

Valamint SkidNation/Liszt-féle coolant reroute-ot is föltettem. Azért nem egészen "plug-and-play", egy alumínium bigyó sarkát kicsit meg kellett reszelni, hogy elférjen a bilincs, illetve a vízhő jeladó meghúzásakor meg útban volt a VVT olajcső.

Mivel egészen nagy tornyot építette az olajszűrő alá (szenzor szendvics, olajhűtő szendvics), így már muszáj volt kifűrészelni egy darabot a szívósor támasztójából. (Ez aluminium, az átlagos acél-vágókorongok gyorsan eltömődnek tőle, én Extol Industrial vágókorongot használok, ez vitte szépen). Ha valaki ilyenre adja a fejét, viseljen pormaszkot (tudom most nem beszerezhető), mert az aluminiumpor kifejezetten nem egészséges. A flexelés után nagyon éles, hegyes részek maradtak, ezeket reszelővel tompítottam.

Az injektorokat is átpakoltam (purple NBFL injektor az NB hídra).

Triggerwheelnek pedig kapott egy 36-2-t. Liszttől is kaptam egyet ugyan, de az több helyen meg volt repedve. FlyinMiata utasításokat követve a főtengely jeladó hézagot 0.85mm-re állítottam. Persze először fordítva szereltem föl ezt is...

Ami hátravan még: berakni a motort, leömlőt, hűtőt, olajhűtőt, stb., kábelköteg véglegesítés, aztán első indítás. Eredetileg úgy terveztük, hogy Pali jön segíteni, de sajnos a jelenlegi járványügyi helyzet miatt visszautasítottam a segítséget sad Pedig nagyon jó móka a bandázós szerelés sad

Rendeltem egy csomó vackot előre, felkészülve a tartós otthon maradásra (fényezni fogok lökhárítót, lipet, oldalspoilereket, lehet a csomagtérajtót is kilakatolom), zárszett cserére is sajnos lesz idő. Road tuning nem tudom mikor lesz így, de az biztos, hogy a hidegindítás behangolásra lesz bőven alkalmam... sajnos.

2020-03-12 9:24:17
boborider

boborider

Posztok: 81
Velünk: 832 napja

Válasz erre: @susu #140482 

Köszi! Szólj, ha már meghallgatható állapotban van a setup! smile

2020-03-11 16:58:15
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

Válasz erre: @boborider #140480

Racing Beat 99-00 Miata Header, 56007-es. 4-1-es, saját méréseik szerint gyári autón 4-5 whp csúcsteljesítményt hozott amellett, hogy 3800-tól fölfelé mindenhol erősebb lett (http://www.racingbeat.com/manuals/Header_Dyno.pdf). Kíváncsi leszek nálam MS3-mal, meg szívó oldali optimalizálásokkal mit tud majd. Amúgy ránézésre nagyon minőségi cucc, gyönyörűek a hegesztések, illesztések.

Amúgy az SPS Motorsport-tól rendeltem. Decemberben volt 15%-os adventi kipufogó akciójuk, akkor "muszáj" volt megvenni :D Persze így sem olcsó (kb. 600 EUR), de a Japán ("JDM") leömlők (pl. Maruha, Maxim) kétszer ilyen drágák, és nem is mindig jobbak (link).

Amúgy, ha valaki ilyet rendelne magának 1.8 NB-hez (BP4W), akkor az EU-USA EGR eltérések miatt az EU 1.8 NB-hez az 56008-as kell. Nálam ez nem lesz probléma, mert szétszedéskor eltűnt valahova az EGR cső.

Beszerelés kb. másfél hét múlva, akkor tudok írni, hogy mennyire passzol/nem passzol. Állítólag hangosabb lesz így az autó, meglátjuk.

2020-03-11 16:14:59
boborider

boborider

Posztok: 81
Velünk: 832 napja

Válasz erre: @susu #140430 

Milyen gyártmány, honnan vetted? Valamit csepegtess pls.! smile

2020-03-09 18:49:24
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

Kissé megkésve, de megérkezett a Mikulás. (December 2-án rendeltem, ma érkezett meg. Biztos sokan kértek tőle ilyet.)


2020-03-02 10:23:11

Nyiri

Posztok: 636
Velünk: 1337 napja

Válasz erre: @susu #140275 

Minden EU 1.8ban ez volt 99 után. 2000ig. De nem hiszem hogy jobban ment. Az RS ecu más. Teljesen más a gyújtás tábla és gyárilag nincs EGR. Míg az EUban volt. Eléggé folytva a motort.

2020-03-02 9:32:25
Imre

Imre

Posztok: 378
Velünk: 2480 napja

Válasz erre: @susu #140275 

EU 1.8 ezzel jött, USA 1.8 nem. Ezért ritka kint.


aláírás New project.
2020-03-02 19:55:51
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

Egy-két érdekességre bukkantam most hétvégén.

Akinél standalone ECU fut, a PRC szolenoid be van kötve? (elvileg indítózás közben, vagy melegindítás után 1 percig légköri nyomást enged a benzinnyomás szabályzóra, ezzel megemelve a benzinnyomás, és jobban fog a benzin "atomizálódni"/porladni). Nem tudom, hogy benthagyjam-e.

A másik új dolog: a régi motoromnak levettem a szelepfedelét, valamit mást meg akartam nézni. Már többen mondták, hogy túl jól megy az a motor. Én mindig az anni váltó/difi áttételekre fogtam a dolgot. Szóval  megforgattam a motort, hogy lássam a veztengely feliratot: BP5A

Ez tudtommal a JDM 1.8 "RS" kivitel szívóoldali tengelye (amúgy MSM szívótengelye is ez). Kérdés, hogy ez tényleg csak Japánban volt? Vagy EU-ban is az 1.8-ak ezzel jöttek?

Próbáltam utánakeresni, egy-egy hozzászólásban találtam olyat, hogy igen, az összes EU 1.8 ezzel jött, máshol olyat, hogy csak az anni-k, mert az az RS kivitelen alapult. Szóval ki mit tud?




Történet:



Egy-két érdekességre bukkantam most hétvégén.

Akinél standalone ECU fut, a PRC szolenoid be van kötve? (elvileg indítózás közben, vagy melegindítás után 1 percig légköri nyomást enged a benzinnyomás szabályzóra, ezzel megemelve a benzinnyomás, és jobban fog a benzin "atomizálódni"/porladni). Nem tudom, hogy benthagyjam-e.

A másik új dolog: a régi motoromnak levettem a szelepfedelét, valamit mást meg akartam nézni. Már többen mondták, hogy túl jól megy az a motor. Én mindig az anni váltó/difi áttételekre fogtam a dolgot. Szóval  megforgattam a motort, hogy lássam a veztengely feliratot: BP5A

Ez tudtommal a JDM 1.8 "RS" kivitel szívóoldali tengelye (amúgy MSM szívótengelye is ez). Kérdés, hogy ez tényleg csak Japánban volt? Vagy EU-ban is az 1.8-ak ezzel jöttek?

Próbáltam utánakeresni, egy-egy hozzászólásban találtam olyat, hogy igen, az összes EU 1.8 ezzel jött, máshol olyat, hogy csak az anni-k, mert az az RS kivitelen alapult. Szóval ki mit tud?


2020-02-24 22:46:10
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

Múlt hétvégén hengerfejtömítést cseréltem az "új" motoron, alig volt kokszos, de azért kapott egy kis takarítást. Ez a leemelés utáni "fellelt" állapot. Azt nem tudom, hogy a szívóoldal felől miért tisztább mindegyik dugattyú koronája, remélem rendeltetésszerű, és mondjuk nem ott veszti el a kompressziót...

Hengerfejtömítésből 1.8 NB-t kapott (BP26-10-471). Az NBFL 1.8 motorokon a Mazda megpróbált kicsit javítani a hűtésen egy-két csatorna elzárásával. Viszont kap a motor coolant reroute-ot is, ilyenkor az NB tömítése ajánlott ( forrás&nbsp winkViszont szétszedve ezt nem így találtam. Lehet, hogy csak az utólagos tömítéseknél lett ez az elzárás? Mindegy, legalább a hengerfejtömítés-csere szüzességemet elvesztettem.

Ha már ennyire szét volt a motor, a hengerek melletti hűtőkamrát is alaposan átöblítettem.

Most hétvégén meg kapott egy szép csillogós, új, Aisin vízpumpát, hozzávaló tömítéseket.

Meg persze megkezdtem a lakatolást is, ez jött ki; középen a nagyon barna részt az osztrák kolléga követte el (minek is belülről korrózióvédeni a nyers acéllemezt, úgysem látszik...):

Innen vágtam le (valamiért Gyéé-szindrómát kapott a miata.hu account-om, és elkezdte elforgatni a fotókat. De még nem olyan súlyos, nála már 180 fokos, nálam még csak 90):

Sajnos a nyúlvány hátrébb is korrodált a két lemez között, de közel nem annyira vészes, mint itt elől. Ezekkel a javításokkal még egy 5 évet biztosan kibírnak az első nyúlványok, utána egy komolyabb restaurálásra lesz szükség (első bölcső leszereléssel, teljes nyúlvány újraépítéssel). Persze Brunox Epoxyból kap minden rendesen.

Amúgy igazán kényelmetlen ezzel a méregdrága svájci nedvvel (Brunox Epoxy korróziógátló) dolgozni. 2-3 rétegben kell felhordani, rétegenként 2 óra ! száradási időt kell hagyni. Át kell festeni fedőfestékkel (nitro-alapú nem ajánlott), de átfestés előtt 24 órát ajánlott várni. Viszont tényleg ilyen gyantapáncélt csinál a felületen, a rozsdát meg közben passziválja.

Új, "kézműves" javítóelem félkészen, csavarok mm pontosságon belül (na jó, az ABS vezeték tartókonzolja nem):



Meg elkezdtem a "Franken-harness"-t csinálni, a régi NB kábelkötegből indulok ki (nyomós okom van rá, így egyszerűbb), pár módosítással:
- VICS kábel helyére megy a VVT csatlakozó
- MAF kidob (MS3 MAP alapú)
- Camshaft Position Sensor kábele rövidít (VVT-s motornál hátul van a jeladó)
- Régi gyújtás vezetékekből testkábel és kondenzátorhoz menő kábel lesz (ezt MS3 - ECU csatlakozó között oldom majd meg)
- Új gyújtás vezetékek khm... E.G.R. kábelek helyére mennek valószínűleg
- Régi lambdaszonda kábeleken olajnyomás, olajhő lesz, és a csatlakozót is felhasználom (majd fúrok neki egy lyukat az injektor-subharness konzolján).

Injektorhíd terén a régi NB hidat használom, NBFL sub-harness-el és NBFL "purple" injektorokkal.

Még csak összeszigszalagozva a két harness, vezetékhosszakat lőttem be:


2020-02-22 14:04:58
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

Elkezdtem a nyúlvány (helyének) a kivágását, közben biztosan égett a füle a korábban ezen dolgozó osztrák "kollégának", bár ott legalább hegesztőgéppel dolgoznak, nem pur-habbal. De a kb. 0.7-es lemez a Suzuki Swiften is vicc volt, egy nyúlványon még inkább.

A felső lengőkarokat leszedtem a bölcsőről, egyelőre úgy néz ki nem kell az egész bölcsőt leszedni.

Már leírtam a másik lakatolós topikban is, de megint: mi is a baj a lapolt lemezekkel:

Ez a nyúlvány keresztmetszete, itt még egészen sok acélt tartalmaz, de jól látszik, hogy a rozsda a két lemez közül indul meg. Ezt lehet kenegetni, alváz- és üregvédőzni, ez akkor is elrohad, maximum később veszed észre.

2020-02-20 13:37:39
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

80x40x3-as U profilt tudok venni hétvégén. Igen, így lesz két plusz hosszanti varrat a nyúlványon, ami nem ideális, de most ez van. Még mindig jobb mint a mostani saláta :D

6m-t meg kell venni belőle, ha valaki még tart igényt ilyen "javítóelemre", akkor szóljon. Ha nem, akkor a maradékból asztal vagy szekrény lesz a garázsba.

2020-02-20 1:20:12
susu

susu

Posztok: 389
Velünk: 780 napja

@Plazmavago; Értelmezésem szerint nem a 3mm lemezvastagsággal van a gond, hanem a két derékszögű hajlítással 80mm-en belül. De ezt holnap még tisztázom velük.

@Beci11: A gyári megoldás a 2x1.5mm, tehát a 2mm lemez nem teljesen adja ugyanazt a merevséget, de C terv nekem is az (extra merevítésekkel), hogy 2mm-es lemezből oldom meg. Amúgy kap terhelést, mert az első futómű felső bekötési pontjának a lemezei ide futnak be, tehát MX-5 szempontból fontos az első nyúlvány bölcső előtti része. Most a karambol-esetet nem vettem figyelembe.

@bayay: kap terhelést, pl. egy frontális karambol esetén merevebb lesz, nem szakad szét a ponthegesztések mentén (ami a gyárilag tervezett törés). De még talán (ez csak a személyes véleményem) mindig jobb, mint (sok itthoni) NB saláta nyúlványa, ami egy ilyen frontális karambol esetén maximum csak extra vasoxid port termel, de erőt nem nyel el.

mx5restorer2mm-es javítóelemet készít, amire ők is azt mondják, hogy kb. az NA merevségével egyenértékű. Vicces persze az, hogy egy 30 éves NA gyâri első nyúlványában valószínűleg több acél van, mint egy 20 éves NB gyári nyúlványban.

@basti: igen, amúgy a Mazda konstrukciós szinten rontotta el az NB első nyúlványt. Persze ez is nézőpont kérdése: 10 évig kitartott, utána kit érdekel, vegyen az ügyfél újat. De szerencsére ez az MX-5 legnagyobb hibája, amúgy a világ legjobb autója smile

Az is látszik, hogy én sem tudom igazán, hogy mi a jó megoldás, tök jó szempontokat írtatok le, ezúton is köszönöm, ezért is jó ez a közösség. Lehetne reprodukálni az elcseszett gyári megoldást, de én 10+ évre tervezek, oda az nem fér bele.

Alattomos vegyület ez az acél, mindig vissza akar alakulni vas-oxiddá...

2020-02-19 22:59:44

Beci11

Posztok: 247
Velünk: 1850 napja

Válasz erre: @bayay #140178 
Mivel bölcső felfogatás előtt kezdenek rohadni, jellemzően az első rèsz nem kap akkora terhelèst, hacsak a zárhídon átvitt kaszni csavarodást nèzzük ,ès nem azt hogy a kocsi beleáll valamibe mint a szög. Gyárilag ugye 2*2mm körül van, jellemzöen ezek az előre gyártott javítópanelek is 2mm körüli vastagságúak.