Miatánk, ki vagy a mennyekben...
Fórum   »    Így épül az MX-5-öm (build thread)    »    An MX-5 NC is (re)born - tippek, trükkök NC-hez    |   << vissza


An MX-5 NC is (re)born - tippek, trükkök NC-hez


2016-09-05 22:41:33
zed1

zed1

Posztok: 935
Velünk: 4097 napja

Tipp #44: Bizonytalan* váltóút egyesbe és kettesbe kapcsolásnál

Idő: Fél óra 

Költség: 20eFt

Az NC váltókarját egy műanyag lap vezeti meg, egyesbe kapcsolva gyakorlatilag ennek tolja neki a sofőr a fém váltóbot ütközőjét. Ez aztán idővel elkezdi ledarálni/kimélyíteni a műanyagot, így aztán az egyes vagy kettes kapcsolásakor a balra húzott váltókar megvezetése bizonytalannak érződik. Szerencsére a probléma könnyen orvosolható, mindössze a kardánbox burkolatát kell leszedni és a műanyag lap már cserélhető is.

Esetemben így néz ki az új(bal) a régivel(jobb) összehasonlítva:



Látható, hogy mennyire kopott elkopott a műanyag. Mivel a műanyag pora alaposan belep mindent, ezért érdemes a váltókart is kivenni és eltávolítani róla a műanyagdarabokat.

*Mx-5 mércével mérve wink



Történet:



Tipp #44: Bizonytalan* váltóút egyesbe és kettesbe kapcsolásnál

Idő: Fél óra 

Költség: 20eFt

Az NC váltókarját egy műanyag lap vezeti meg, egyesbe kapcsolva gyakorlatilag ennek tolja neki a sofőr a fém váltóbot ütközőjét. Ez aztán idővel elkezdi ledarálni/kimélyíteni a műanyagot, így aztán az egyes vagy kettes kapcsolásakor a balra húzott váltókar megvezetése bizonytalannak érződik. Szerencsére a probléma könnyen orvosolható, mindössze a kardánbox burkolatát kell leszedni és a műanyag lap már cserélhető is.

Esetemben így néz ki az új(bal) a régivel(jobb) összehasonlítva:



Látható, hogy mennyire kopott elkopott a műanyag. Mivel a műanyag pora alaposan belep mindent, ezért érdemes a váltókart is kivenni és eltávolítani róla a műanyagdarabokat.

Mx-5 mércével mérve;)

2015-12-17 7:45:43
QuietForce

QuietForce

Posztok: 61
Velünk: 2197 napja

Végre tegnap este leszedtem. Kiderült, hogy mindkettőnknek igaza volt smile

Szerencsémre neked abban, hogy nincs semmi baja, csak a kis csavar engedett el, nekem meg annyiban, hogy - mivel mindene megvan, érthetetlen módon - feltehetően egy nyolc éves gyerek rakta össze. Ehhez kb 30 cm kétoldalú vastag ragaszttót használt, ami olyan vastag volt, hogy egyszerűen nem feküdt fel a gomb tetejére és folyamatosan billegett rajta.

végül összeraktam úgy ahogy eredetileg volt és semmi baja, nem mozog, minden klappol smile

2015-12-16 12:04:25
QuietForce

QuietForce

Posztok: 61
Velünk: 2197 napja

Igen, illetve az egész teteje mozog egyben (króm keret, a közepén a feliratokkal és az átlátszó műanyaggal). Kb mintha egy erősebb rágógumival ragasztották volna vissza smile

De majd akkor szétszedem valahogy aztán kiderül, csak még nem nagyon volt kedvem vele b@szakodni, inkább hajtom smile ))

2015-12-14 16:29:21
zed1

zed1

Posztok: 935
Velünk: 4097 napja

Jól értelek, hogy a króm kupak az ami mozog? Szedd szét nyugodtan akkor, károd nem lesz belőle. Valószínűleg az egyik rögzítő fül tört el és a csavar kimozgott, ezért mocorog. Felújítás után simán le tudod ragasztani pillanat ragasztóval a kupakot a gomb tetejéhez és utána jól húzd meg a csavart (ezen is használj egy leheletnyi menetrögzítőt v. pillanatragasztót, mert újra kimozog). Wink

2015-12-14 8:29:56
QuietForce

QuietForce

Posztok: 61
Velünk: 2197 napja

Az van vele, hogy szeritem levált korábban a teteje, és elég béna módon lett visszaragasztva.

Így most azon túl, hogy mozog, még - talán a túl vastag ragasztóréteg miatt- a kupak távolabb is van a gombtól a kelleténél, konkrétan a króm gyűrű alatt van 1-2 mm.

A bőr szép, azt nem kéne bántani, a króm keret nyilván elég karcos.

2015-12-11 14:36:40
zed1

zed1

Posztok: 935
Velünk: 4097 napja

Hát így simán ránézve én sem látok difit. Lehet egymás mellett kijönne, de hát két váltógomb nem lesz a kocsidban. smile Ennyiért nagyon jó vételnek tűnik.

Egyébként miért cserélnél? Minden (bőr, króm gyűrű, középső műanyag) cserés? Vagy eltört valami? Ha nem ez a helyzet és a közepső műanyag szép, akkor viszonylag költséghatékonyan fel tudod újítani:

- középső műanyagot ki tudod piszkálni pl. egy műanyag telefon szétszedővel az oldalánál kifeszítve (csak kétoldali ragasztó tartja a helyén)

- króm gyűrűt ezután egy csavar és két kis fül kipattintásával le tudod szedni és lecsiszolva simán újra tudod fújni

- bőr ezután áthúzatható

2015-12-11 10:50:34
QuietForce

QuietForce

Posztok: 61
Velünk: 2197 napja

Szerintetek megér egy próbát?

Csak nekem tűnik ránézésre tökugyanolyannak, mint az oem?

http://www.ebay.com/___e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

2015-10-17 16:35:29
lyukasurge

lyukasurge

Posztok: 71
Velünk: 3128 napja

 

Sziasztok!

Gondoltam megosztom, hátha valakivel hasonló történik majd egy NC-ben. Szóval két napja menet közben előjött valami fémes csörgő hang, ami csak bizonyos fordulatszám mellett volt hallható. A kabinból úgy tűnt, hogy a motortérből jön, hát nem tett valami boldoggá. Egyből arra gondoltam, hogy a vezérműlánc lesz az, aztán meg arra, hogy ja, ez nem egy 1.4 TFSI, meg nem is VW. Kiszállva viszont már sejtettem, hogy a kipufogó középtájékáról jön a zaj, azaz a katalizátor méhsejtszerkezete omlott össze, fasza. Végül szerencsére sikerült megvárnom, hogy jól besötétedjen és igazán eleredjen az eső, amikor találtam egy árkot ami fölé be tudtam állni. Nos, a középső dob utáni bilincs tetején (az X merevítő autó fara felé eső része tájékán) függőlegesen beszúródva találtam a lenti valamit miközben kellemesen hemperegtem a hideg vízben. Mintha a hővédő pajzsból vált volna le, de nem igazán találtam meg a születési helyét. Gondolom nem olyan fontos alkatrész.

Fénykép


aláírás

lyukasurge

2015-05-09 11:57:08
zed1

zed1

Posztok: 935
Velünk: 4097 napja

Tipp #43: Tein Street Flex coilover 

Idő: 6 óra (másodszorra kb. fele lenne)

Költség: Coilover-ek (250.000Ft), menetrögzítő

Régi vágyam volt a gyárilag túl lágyra, ámde annál komfortosabbra hangolt futómű komolyabb upgrade-je. A gyári ültetőrugó és az Rx-8 stabik kellően sportossá tették a közutakra, a kényelem különösebb leépítése nélkül. Ellenben versenypályán már nem tudták ellensúlyozni a gyárilag túl lágy rugózást. Jugo-nak hála sikerült egy alig használt Tein Street Flex-et jutányos áron beszereznem, jöjjenek hát a tapasztalatok.

A beépítéshez az alábbi oldalak nyújtottak segítséget: Bill's Webspace, Goodwin Öhlins install guide-ja. Néhány dologban eltértem, illetve kiemelnék:

  • Csápos emelőn nagyságrenddel lett volna könnyebb a dolog a hozzáférhetőség miatt, mint bakokra rakva a kocsit
  • Hátul elég csak a hátsó "upper link" (multilink felső-hátsó összekötő karja) kioldása, nem kell az elsőt is, ahogy Goodwin írja. A hátsó kioldása utána erővel lefelényomva/lefelé feszítve pajszerrel a tengelycsonkot a gyári lengéscsillapítót ki lehet buktatni a helyéről

  • Sem elől, sem hátul nem kell leszedni a stabi összekötőket, kis erővel és ügyességgel meg lehet oldani ezek levétele nélkül is.
  • Sok csavar menetrögzítő ragasztóval is kezelt gyárilag, ez kelleni fog a visszarakáshoz az adott csavaroknál
  • Azon csavarokat, amik szilentek helyzetét befolyásolják (pl. első felső keresztlengőkar belső csavarjai) a futómű alaphelyzetében (amikor a kocsi a földön áll) kell meghúzni, hogy elkerüljük a szilentek sérülését, nem kellő irányú deformitását. Emelőről/bakokról szerelve ehhez a legegyszerűbb ha mielőtt nekiállunk a szerelésnek megmérjük a kerékagy közepének és a sárhányó felső élének távolságát és a beszerelés után a tengelycsonkot egy másik emelővel megemeljük annyira, mintha a kocsi az adott kerékkel a földön állna. Ezután meghúzhatjuk nyomatékra az adott csavarokat.
  • Az első lengéscsillapító toronytányérján van egy vékony átlátszó nyikorgás gátló fólia, ezt át kell rakni az új coilover-re. Hátul gyárilag ezt egy gumitömítés helyettesíti, ami azonban fixen ragasztva van. Ezt elvileg nem kell átrakni.

Néhány szó a Tein-ekről:

  • Bár a kézikönyve 16 fokozatról beszél, a valóságban kb. 28-29 kattanasát lehet hallani egy irányban az állítómű miatt. A helyes beállításhoz a legkeményebb állásba kell csavarni, majd onnan lehet maximum 16 lépésben csökkenteni a keménységet. A további lágyítás a gátló sérülését okozhatja a kézikönyv szerint. A 10/10-es állás azt jelenti, hogy az elméletei minimum után 10-et keményítünk, azaz a legkeményébb állásból 6 kattanásnyit kiengedünk.
  • 8/8-as (gyári) beállítás tökéletes kompromisszumnak tűnik pálya és közút között
  • Gyári beállításában kb. 2 centit ültet az autón a szett, de mivel a bólintás gyakorlatilag megszűnik, ezért pl. fekvőrendőr mászási képességben nem lesz különbség.
  • WAF elég jó 8/8-as állásban, 10/10-nél ellenben már kérdéses a dolog.Smile
  • Csak utcára is vállalható, de egy keményebb oldalfalú pályára is alkalmas gumi esetén (RSR pl.) már számomra értelmetlenek tűnik és sokkal élhetőbbnek és magyar út kompatibilisnek tartom az ültetőrugó+rx-8 stabi kombót.

A "használt" szett:



Történet:



Tipp #43: Tein Street Flex coilover

Idő: 6 óra (másodszorra kb. fele lenne)

Költség: Coilover-ek (250.000Ft), menetrögzítő

Régi vágyam volt a gyárilag túl lágyra, ámde annál komfortosabbra hangolt futómű komolyabb upgrade-je. A gyári ültetőrugó és az Rx-8 stabik kellően sportossá tették a közutakra, a kényelem különösebb leépítése nélkül. Ellenben versenypályán már nem tudták ellensúlyozni a gyárilag túl lágy rugózást. Jugo-nak hála sikerült egy alig használt Tein Street Flex-et jutányos áron beszereznem, jöjjenek hát a tapasztalatok.

A beépítéshez az alábbi oldalak nyújtottak segítséget: Bill's Webspace, Goodwin Öhlins install guide-ja. Néhány dologban eltértem, illetve kiemelnék:

  • Csápos emelőn nagyságrenddel lett volna könnyebb a dolog a hozzáférhetőség miatt, mint bakokra rakva a kocsit
  • Hátul elég csak a hátsó "upper link" (multilink felső-hátsó összekötő karja) kioldása, nem kell az elsőt is, ahogy Goodwin írja. A hátsó kioldása utána erővel lefelényomva/lefelé feszítve pajszerrel a tengelycsonkot a gyári lengéscsillapítót ki lehet buktatni a helyéről.
  • Sem elől, sem hátul nem kell leszedni a stabi összekötőket, kis erővel és ügyességgel meg lehet oldani ezek levétele nélkül is.
  • Sok csavar menetrögzítő ragasztóval is kezelt gyárilag, ez kelleni fog a visszarakáshoz az adott csavaroknál
  • Azon csavarokat, amik szilentek helyzetét befolyásolják (pl. első felső keresztlengőkar belső csavarjai) a futómű alaphelyzetében (amikor a kocsi a földön áll) kell meghúzni, hogy elkerüljük a szilentek sérülését, nem kellő irányú deformitását. Emelőről/bakokról szerelve ehhez a legegyszerűbb ha mielőtt nekiállunk a szerelésnek megmérjük a kerékagy közepének és a sárhányó felső élének távolságát és a beszerelés után a tengelycsonkot egy másik emelővel megemeljük annyira, mintha a kocsi az adott kerékkel a földön állna. Ezután meghúzhatjuk nyomatékra az adott csavarokat.
  • Az első lengéscsillapító toronytányérján van egy vékony átlátszó nyikorgás gátló fólia, ezt át kell rakni az új coilover-re. Hátul gyárilag ezt egy gumitömítés helyettesíti, ami azonban fixen ragasztva van. Ezt elvileg nem kell átrakni.

Néhány szó a Tein-ekről:

  • Bár a kézikönyve 16 fokozatról beszél, a valóságban kb. 28-29 kattanasát lehet hallani egy irányban az állítómű miatt. A helyes beállításhoz a legkeményebb állásba kell csavarni, majd onnan lehet maximum 16 lépésben csökkenteni a keménységet. A további lágyítás a gátló sérülését okozhatja a kézikönyv szerint. A 10/10-es állás azt jelenti, hogy az elméletei minimum után 10-et keményítünk, azaz a legkeményébb állásból 6 kattanásnyit kiengedünk.
  • 8/8-as (gyári) beállítás tökéletes kompromisszumnak tűnik pálya és közút között
  • Gyári beállításában kb. 2 centit ültet az autón a szett, de mivel a bólintás gyakorlatilag megszűnik, ezért pl. fekvőrendőr mászási képességben nem lesz különbség.
  • WAF elég jó 8/8-as állásban, 10/10-nél ellenben már kérdéses a dolog.Smile
  • Csak utcára is vállalható, de egy keményebb oldalfalú pályára is alkalmas gumi esetén (RSR pl.) már számomra értelmetlenek tűnik és sokkal élhetőbbnek és magyar út kompatibilisnek tartom az ültetőrugó+rx-8 stabi kombót.

Képek majd később.

2015-03-13 16:08:58

zerga85

Posztok: 12
Velünk: 2511 napja

Nekem a jobb oldali rekeszben van az emelő,  viszont nem találom a hozzávalókat,  illetve a vonószemet sem. A könyvben úgy látom, hogy egy erre a célra való táskában a helyük.  Hol kéne lenniük? Köszönöm! 

2015-03-13 18:39:33
zed1

zed1

Posztok: 935
Velünk: 4097 napja

A kerékulcsot egy bizonyos irányba elforgatva a tasakja stabilan oda fog szorulni a lemezek közé. Egyébként nevetséges méretű kulcs és érdemes egy nomálisat venni mellé, mert sajnos kidobni nem lehet, mivel ezzel lehet az emelőt is tekerni. (Opsz, most látom, hogy ez csak NC1-nél van így, akkor nem szóltam Roli.)

 

zerga: Vonószemet és kerékkulcs készletet is tudsz venni e-bay-ről vagy esetleg Üllői úti bontó, bár az nem biztos, hogy olcsóbb. Gyári vonószem egyébként meglepően nagy és nehéz, szóval utángyártott lehet nem hülyeség.



Történet:



A kerékulcsot egy bizonyos irányba elforgatva a tasakja stabilan oda fog szorulni a lemezek közé. Egyébként nevetséges méretű kulcs és érdemes egy nomálisat venni mellé, mert sajnos kidobni nem lehet, mivel ezzel lehet az emelőt is tekerni.

2015-03-13 12:17:08
BBBB

BBBB

Posztok: 469
Velünk: 3060 napja

Első megoldás a garázsban hagyni smile ha ez túl nagy kockázattal bír, a defektjavító kis táska tetején rögzítő műanyag pánt is megtartja zörgés nélkül.

 

üdv, B.

2015-03-12 20:16:05
Pampalini

Pampalini

Posztok: 1907
Velünk: 3499 napja

A csomagtartóban, baloldalon a zárható rekeszben van az emelő és a kerékkulcsok. Ez a kerékkulcs zörög rendesen minden huplin. Van valami ötlet vagy bevált dolog, hogy hová kell tenni, hogy ne zörögjön?


aláírás

Black Sushi

2015-02-23 6:51:30
zed1

zed1

Posztok: 935
Velünk: 4097 napja
mx5fan, 2015-02-22 20:32:25

235/40 R17 ET48 még nem ér bele sehova! (csak e felett kell elkezdeni peremezni)

ui.: érdekes ez a diffi kérdés, mert én meg 4,1-röl álmodozom, ahogy a JDM, meg USDM verziókban is van.
(ennek ellenére volt már olyan, hogy nyugodt kocsikázáskor feljebb akartam váltani 6.ból smile


Hmm, lehet érdemes lenne miata.net-en feldobni esetleg egy csere témát akkor. Most, hogy olvasgattam, jó páran olyan topikot olvastam, hogy így szeretnék megoldani ők, hogy megkapják a mi 3.7-es difinket.Smile


2015-02-22 22:41:07
wolfblind

wolfblind

Posztok: 1825
Velünk: 3350 napja
kakas19, 2015-02-22 22:20:36

Az RX8 diffije akkor kisebb mokolassal felmenne az 1.8 NA ra?

Nem, NC-re lehet feltenni kisebb mokolassal az Rx8 diffit.

Na, nb-nel kene epiteni hozza egy komplett diffitartot a hazhoz, akkor a feltengelyek se passzolnanak bele, nc-e igen de akkor meg masik felen viszont a csonkallvanyba nem menne bele nem beszelve a kardantengelyrol....